Terapia manualna wg koncepcji Typaldosa- Fascial Distortion Model (FDM)

To jedna z najskuteczniejszym metod leczenia ostrego i chronicznego bólu. Za pomocą tej metody leczenie bólu zamyka się często w 1-3 jednostek terapeutycznych niwelując dolegliwości z ogromną skutecznością. Metoda ta ma zastosowanie we wszelkich rodzajach zespołach bólowych począwszy od bólów w obrębie kręgosłupa, stawów kończyn, twarzy, głowy, zmianach zwyrodnieniowych, stanach pourazowych oraz wszelkich dolegliwościach bólowych w obrębie układu ruchu.

Zastosowanie

Terapia FDM sprawdza się w następujących dolegliwościach:
•    Ostrych bólach spowodowanych przez skręcenia i zwichnięcia stawów
•    Urazy sportowe np. naciągnięcia więzadeł, stłuczenia, naderwania włókna mięśniowego, etc (kolano skoczka, biegacza, łokieć golfisty i tenisisty)
•    Bólach pleców, krzyża, ramion i karku
•    Bólach tkanki
•    Ograniczeniach ruchomości
•    Objawach takich jak odrętwiałość lub mrowienie, uczucie osłabienia i niestabilności w stawie

Fenomen FDM

Fenomenem tej terapii są spektakularne przypadki, gdy jedna wizyta u terapeuty spowodowała całkowite zniesienie bólu z którym pacjent chodził od tygodni. W takich przypadkach np., wystarczyło manualnie rozprostować, „zgniecioną” i w złej pozycji zagojoną po urazie powięź. (Która bolała z powodu patologicznych przeciążeń w niej zachodzących).
Terapia FDM bardzo efektywnie znosi ból, oraz daje możliwość organizmowi do prawidłowego wygojenia się urazu. Pozwala to osobie aktywnej na komfortowe przetrwanie okresu leczenia, oraz rokuje na brak powrotu kontuzji.  W przypadku każdej kontuzji musimy się zastanowić dlaczego doszło do urazu?  Czy nastąpił tylko nieszczęśliwy splot zdarzeń, czy też może nasza technika biegu lub obciążenia treningowe były nieprawidłowe? Żadna terapia nie da trwałego wyleczenia, jeśli nie wyeliminujemy pierwotnej przyczyny urazu.