Terapia manualna wg Kaltenborna­ Evjentha

Metoda fizjoterapeutyczna opracowana przez fizjoterapeutów: Freddyego M. Kaltenborna oraz Olafa Evjentha. Badanie i leczenie pacjentów z ortopedycznymi dysfunkcjami narządu ruchu zarejestrowali jako: OMT Kaltenborn – Evjenth Konzept. Ortopedyczna metoda zajmująca się dysfunkcjami w układzie kostnym oraz mięśniowym, bazująca na zmniejszeniu bólu, poprawie ruchomości w stawach i technikach zmniejaszająych ruchomość.

Więcej > Terapia manualna wg Kaltenborna­ Evjentha

Metoda PNF

Metoda PNF, czyli Proprioceptive Neuromuscular Facilitation to metoda, która powstała w latach 40­stych XX w. Jej twórcami byli dr Kabat i M.Knott. Polega ona na wykorzystywaniu zdrowych i silnych rejonów ciała w celu stymulacji i wzmocnienia części osłabionych, oraz na odtworzeniu prawidłowych wzorców ruchowych. Posiada swoja filozofie i techniki.

Więcej > Metoda PNF

Kinesiotaping

Kinesiotaping to sensoryczne oddziaływanie plastra na organizm w celu wykorzystania możliwości kompensacyjnych organizmu. Pomocna w terapii bólu, korekcji układu powięziowego, reedukowaniu czynności ruchowych. Istotą każdej metody terapeutycznej jest oddziaływanie na organizm różnymi czynnikami mechanicznymi i fizykalnymi w celu wywołania pożądanych zmian.

Więcej > Kinesiotaping

Igłoterapia Sucha Dry Needlling

Sucha igłoterapia jest metodą terapeutyczną, która charakteryzuje się wysoką skutecznością. Jej efektywność sięga aż 90%. Tak wysoki poziom wyleczeń wynika z faktu, że jest to jedyna procedura pozwalająca na bezpośrednie dotarcie do źródła bólu. Dzięki temu ryzyko ponownego wystąpienia dolegliwości jest mniejsze niż w przypadku metod pośrednich. Nierzadko zdarzają się sytuacje, że ból ustępuje już po pierwszym zabiegu. Jednak zaleca się wykonanie kilku sesji w kilkudniowych odstępach, aby uzyskać pewność utrwalenia terapeutycznego efektu.

Czytaj więcej: Igłoterapia Sucha Dry Needlling

Terapia manualna wg koncepcji Typaldosa- Fascial Distortion Model (FDM)

To jedna z najskuteczniejszym metod leczenia ostrego i chronicznego bólu. Za pomocą tej metody leczenie bólu zamyka się często w 1-3 jednostek terapeutycznych niwelując dolegliwości z ogromną skutecznością. Metoda ta ma zastosowanie we wszelkich rodzajach zespołach bólowych począwszy od bólów w obrębie kręgosłupa, stawów kończyn, twarzy, głowy, zmianach zwyrodnieniowych, stanach pourazowych oraz wszelkich dolegliwościach bólowych w obrębie układu ruchu.

Czytaj więcej: Terapia manualna wg koncepcji Typaldosa- Fascial Distortion Model (FDM)